13 Haziran 2009 Cumartesi

Konfederasyon Kupası 2009

Tüm maçların yayını Trt1'de.
(Maç saatleri Türkiye için +1)

Not:Resim tıklayınca büyüyen cinsten...

Mehmet Topuz Fenerbahçe'de


Daha önce yazacağımı yazmıştım. Hayırlı olsun.


12 Haziran 2009 Cuma

En Pahalı Transferler


1. Cristiano Ronaldo – 80 milyon £ (Manchester United –> Real Madrid)
2. Kaka – 56 milyon £ (Milan –> Real Madrid)
3. Zidane – 47 milyon £ (Juventus –> Real Madrid)
4. Figo – 37 milyon £ (Barcelona –> Real Madrid)
5. Crespo – 35.5 milyon £ (Parma –> Lazio)
6. Buffon – 32.6 milyon £ (Parma –> Juventus)
7. Robinho – 32.5 milyon £ (Real Madrid –> Manchester City)
8. Christian Vieri – 31 milyon £ (Lazio –> İnter)
9. Berbatov – 30.5 milyon £ (Tottenham –> Manchester United)
10. Shevchenko – 30 milyon £ (Milan –> Chelsea)

Kimse sormadan söyleyeyim birimi € yapınca 2 ile 3 yer değiştiriyor...

Nereden Nereye


Karabüklü İbrahim'den, Milli Takım ve Beşiktaş'ın Kaptanı Deli İbrahim'e...

In Hedo We Trust



Bonus:

O An...

11 Haziran 2009 Perşembe

Bilica Ve İddialar


Belki duydunuz belki de şimdi duyacaksınız ama bu söylentiler bu yaz başınızı çok ağrıtacak. Daha önce ortaya atılan Guardiola meselesine benzer bir olay. Ama Guardiola meselesinde iddialar tamamen asılsız olduğundan değinmenin bile yersiz olacağını düşünmüştüm. Bu olaylar öyle değil. Kısaca şöyle:

Parana, Gremio’yu 1-0 mağlup edip ikinci lige gönderiyor. Gremio gibi köklü bir kulüp için hazin bir durum. O yıl, 100. kuruluş yıldönümünü henüz kutlayan bir takım için yaşanabilecek en büyük trajedi bu olsa gerek. Ama facia, keşke bununla sınırlı kalsaydı.

Gremio kulübüne ait iki katlı takım otobüsünde cereyan ediyor bu olay. Otobüs süper lüks bir otobüs. Alt katı eğlenceye ayrılmış, oyun masaları, bir bar, ses sistemi ve televizyon. Üst kat ise dinlenceye. Oyuncuların dinlenip şekerleme yapabilecekleri bir yer olarak tasarlanmış. Fakat Gremio’lu iki oyuncu, otobüste bulunan bu niteliklerin sağladığı rahatlığı farklı şekilde değerlendirmek istemiş.

O zamanki Başkan Yardımcısı Helio Dourado, Parana’ya 1-0 kaybedilen maç sonrasında takım otobüsünün alt katında kendisini şoke eden bir manzarayla karşılaşıyor.Otobüsün en arka koltuğunda, ki 36 numaralı koltuk bu oluyor, iki futbolcu çırılçıplaktır. Yüksek sesle gülüşmekte ve “gereğinden fazla” görünmektedirler. Olay iyice budaklanır. Tüm Brezilya, başta Gremio camiası bu olayla çalkalanmaya başlamıştır. Söylentiler ayyuka çıkar, ve olay artık “Poltrona 36″ yani 36 Nolu Koltuk olayı olarak adlandırılmaya başlanır.

Bugün hâlâ poltrona 36 dendiğinde Brezilya’da akla gelen ilk şey Gremio’nun süper lüks takım otobüsü, ve elbette o otobüste Parana maçı sonrası yaşananlardır.Hatta, Gremio’nun ezelî rakibi Internacional yeni bir takım otobüsü aldığında bu otobüste 36 numaralı koltuk yoktur. Olayın kahramanı iki oyuncu da takımdan uzaklaştırılır. Biri futbolu bırakır, diğeri ise Avrupa’ya doğru yelken açar.

Bu homoseksüel ilişkiyi yaşadığı iddia edilen iki oyuncunun bir de ortak noktası var. Her ikisi de Türkiye'de top koşturma şansına erişen bu oyunculardan biri, Galatasaray'ın efsane kadrosunda arka direk golcüsü olarak nam salan sağ bek Carlos Alberto Oliveira Capone'den başkası değildi. Diğeri ise bugün hâlâ ülkemizde top koşturan, oynadığı futbolla taraflı tarafsız herkesin beğenisini kazanıp, Sivasspor'dan Fenerbahçe'ye transfer olan Fabio Bilica.

Bu olaylardan sonra uzunca bir süre rakip taraftarlar dalga geçer Gremio ile. Hatta Gaymio diye yeni takım logosu bile hazırlarlar.
Benim görüşüm tabii ki kişinin her türlü tercihinde özgür olmasından yana. Gerisi sizin ve diğer herkesin yorumlarına kalmış.

Olay yazısı Cezasahasi.net'ten alıntıdır.

Maria Dolores Dos Santos Aveiro


İsme baktığınızda Gaziantep'in yeni transferi falan sanabilirsiniz ama değil. Cristiano Ronaldo'nun annesi olur kendileri. Geçen sene yaptığı "Ölmeden oğlumu Madrid formasıyla görmek istiyorum" açıklaması ile transferin fitilini ilk ateşleyen olmuştu. Artık amacına ulaştı. Bizim Sermet Şükür'ün Portekiz şubesidir bizzat. Hatta daha önce Benfica altyapısına gitmek isteyen Ronaldo'yu Lizbon'da tutanda kendileridir. Juan Figer gibi kadın. Ronaldo da bir sözünü iki etmez annesinin. Bu konuda da Totti 1. Ronaldo 2. herhalde.

Durdurulamıyor!


Durdurulamayan tabii ki de Real Madrid ve Florentino Perez! Kaka, David Villa falan derken şimdi de Ronaldo'yu transfer ettiler. Marca zaten günlerdir çok iddialı bir şekilde yazıyordu. Sonunda United'da transferi doğruladı.Daha önce Perez'in Rüya Takımı'nı yazmıştım. Galiba takımı tamamlamak için herşeyi yapacaklar. Ana hatlarını bitirdiler zaten.

10 Haziran 2009 Çarşamba

Bunyodkor Ve Scolari


Bunyodkor daha 2005'te kurulmuş bir takım. Özbekistan'ın neredeyse bütün para babaları takımın sponsoru olunca takımında yükselişi çok ani oldu. 2008'te ilk şampiyonluklarını tattılar. Aynı zamanda Zico yönetiminde Şampiyonlar Ligi'nde yarı final oynadılar. Transferde de adlarını duyurdular. Zaten Bunyodkor ismini ilk Rivaldo'yu aldıklarında duydum. Eee iki senelik 14 milyon $ verince para konuştu tabii. Sonra birden Eto'o'yu transfer ettik diye haber yayınladılar geçen yaz. Eto'o gelmesine geldi ama sadece reklam filminde oynamak için.


Sonrasında Barça ile imzalanan kardeş takım sözleşmesi sayesinde Puyol, Xavi, İniesta hepsi Bunyodkor'u ziyaret etti. Takımın logosunu bile Barça'ya benzettiler sonra.Şimdi de Scolari transferi ile dünyanın gündemine geldiler. Scolari'nin bu kararı beni hiç şaşırtmadı. Scolari daha önce Kuveyt'de, Japonya'da, Arabistan'da yani paranın olduğu heryerde çalışmıştı zira. Keşke Bunyodkor bu parayı ligde 11'de 11 yapan takımın T.D'ünü değiştirmek için değil de 37'lik Rivaldo'nun yanına başka bir yıldız almak için harcasaydı.


Ne İş?


Carlos Kameni Espanyol'da en beğendiğim 2. oyuncudur Tamudo'dan sonra.Kaleciliği de çok iyidir. Bütün sene sözleşme yenilemem diye tutturdu hatta neredeyse taraftarlardan dayak bile yiyecekti. En sonunda ne oldu? Sözleşmesinin bitimine birkaç gün kala 4 yıllık yeni sözleşmeyi imzaladı. Nedendir tam bilmiyorum. Talibinin çıkmaması mümkün değil. Bonservisi elinde olan en iyi kalecisiydi bu transfer döneminin. Herhalde eli bol bir takım çıkmadı. Leo Franco'yu ülkemize getiren yönetimler neden böyle yıldızları teğet geçer? Anlaması da anlatması da çok zor...

9 Haziran 2009 Salı

Fink Resmen Beşiktaş'ta

Beşiktaş resmen açıkladı. Zaten ocak ayından beridir belliydi. Cisse'den boşalan alana bedavaya alınan bir oyuncu. Bence Cisse'den iyi değil. Senelik de 1.2 milyon alacakmış.Fink ile ayrıntılı birşeyler yazmayacağım. Zaten zaman gösterecektir ama sıradan bir alman takımının vasatın biraz üstü bir oyuncusunu sırf bedava diye almak doğru mudur? Hem de Şampiyonlar Ligi'nde oynayacağını bile bile. Şampiyonlar Ligi ayarında bir futbolcu olmadığını iddia ediyorum. Bakalım zaman kimi haklı gösterecek.

Son Bomba: David Villa


Bütün blog alemi Kaka transferini yazadursun. İlk duyan siz olun: Villa 38 milyon euro karşılığında Real Madrid'e imza attı. Perez durmak bilmiyor.Bir post altta rüyalarının takımını yazmıştım. O da tamamlamak için uğraşıyor. Daha ayrıntılı incelemeyi bu akşam ya da yarın sabah yazarım.
Beni takip edin ilk bilen siz olun.

8 Haziran 2009 Pazartesi

Floren Team



Bir diğer deyişle Los Galacticos 2!Bir devam filmi hesabı. Marca bu 11'i yayınlayarak İspanya'da suni bir gündem yarattı. Soru şu: Bu takım Barcelona'yı alt edebilir mi? Bence zaten böyle bir takım oluşturmak imkansız olduğundan düşünmenin de pek bir manası yok. Ama ne yapsın Madridliler? Barça 3 kupayı da alınca onlara da bu tür hayaller kurmak kaldı. Aslında isim isim bakılınca alınamayacak bir isim yok ama hepsini birden almak sözkonusu Real bile olsa aşar.Bu arada taa burada yazdığım Kaka' transferi bu gece resmen açıklanacak. Göremeyenler için 11'de şöyle:

Caslillas
Ramos-Pepe-Albiol-Marcelo
Ribery-Xabi Alonso-Kaka-David Silva
Ronaldo - David Villa


3 Değil, 5 Değil Tam 14!

Roman Riquelme

Ne Büyüksün Hedo!


En son söylenileceği en başta söyleyeyim: Ne büyüksün be Hedo!
Böyle bir takımda bunu başarması bile ne büyük bir mucize. İki guardını toplasan bir guard etmeyecek bir takımda 2 tane de ne iş yaptığı belli olmayan iki numara varsa anca bu kadar olur. Yukarıdaki 2 fotoğraf hem son 2 saniyenin hemde tüm maçın özeti benim açımdan. Neyse ben maçı fazla anlatmayayım. İzleyenler zaten herşeyi biliyordur. İzleyipte uyumanın mümkün olmadığı bir maçtı zaten. İzlemeyenler için ise Saat:20.00 NTVSpor diyeyim. Siz artık gereğini yaparsınız.








Seriyi tamamladı(k)!







Dün bloga post atamadım ama bu maçı da kaçırmadım. Söylenecek çok şey yok. Majesteleri bizi ve kendini daha fazla bekletmeden seriyi tamamladı. Bir kez daha cümle aleme en iyinin kim olduğunu gösterdi. Tekrar Hoşgeldin 1 numara.

6 Haziran 2009 Cumartesi

Ciro Ferrara

Ciro Ferrara önümüzdeki sezon da Juventus'un başında olacak. Ben artık buna Guardiola etkisi diyorum. Leonardo'nun Milan'a T.D olduğunda da biraz bahsetmiştim bundan. Ahmet Özen misali son haftaları kurtarmak amacıyla gelmişti. Başarılı olup takımı Şamiyonlar Ligi'ne götürünce takımın başında kaldı. Daha 2005 yılında futbolu bıraktı. 11 yıllık Juventus kariyerinde 307 maça çıktı. 42 yaşında da Juventus'un başına geçmeyi başardı. 2005'ten beridir kendini bu görev için hazırlıyordu. 2006'da da Dünya Şampiyonu İtalya'da Capello'nun yanındaydı. Futbolculuk kariyeri muazzam başarılarla dolu. Hem Şampiyonlar Ligi, hem UEFA, hem de Süper Kupayı alan kaç futbolcu vardır ki. Üstüne üstlük 7 İtalya şampiyonluğu, 2 İtalya Kupası, 5 İtalya Süper Kupası var. Aşağıdaki resimde de iyice Capello'ya benzemiş.



Hafta Sonu Futbol Ekranı


6 Haziran Cumartesi
18.00
Kazakistan-İngiltere (TRT 3)
21.00 İsveç-Danimarka (TRT 3)
22.00 Uruguay-Brezilya (NTV Spor)
00.00 Arjantin-Kolombiya (NTV Spor)

7Haziran Pazar
23.30 Peru-Ekvador (NTV Spor)

Daldan Dala Vol.2


-Beşiktaş ile Ankaraspor Aydın Karabulut-Erhan Güven takası konusunda anlaştılar.Aydın futbola kendini verebilirse Ankaraspor karlı çıkacaktır.
-Rıza Çalımbay Eskişehirspor ile olan sözleşmesini 3 yıl daha uzattı.Öncesinde Abdullah Avcı da uzatmıştı.Valla bunlar alışık olmadığımız hareketler.İnsan arka arkaya gelince ne diyeceğini şaşırıyor.Öncelikle teşekkürler...
-Juventus, Ferrara ile devam kararı aldı.Belki yarın daha ayrıntılı bir yazı yazabilirim.
-Mustafa Denizli'nin sözleşmesini uzatacağını zaten söylemiştim. Aynen öyle oldu.İş resmi olarak da bitti.Haber vereyim dedim.
-Cisse'lerin Beşiktaşlı olanı Nice ile anlaşmak üzere, Sunderland'li olanı ise İngiltere'de kalmak istediğini söyledi ama takım henüz tam belli değil.Tottenham diyorlar.
-De Sanctis Napoli'nin yollarında.Her iki taraf için çok faydalı olacağını söyleyebilirim.
-Topuz transferi ile de son 1-2 bir şey yazayım.İşler tamamen karıştı.Demirören çok ağır laflar da etti. İş iyice Türkiye için kara lekeye dönmeye başladı.Topuz seneye bu ikiliden hangisine gitmezse o takım daha karlı çıkar.Beşiktaş zararlı çıkan olacak gibi gözüküyor.Her açıdan.

5 Haziran 2009 Cuma

Buyur Burdan Yak:Mehmet Topuz'un Bonservisi Fenerbahçe'de!


Az önce Fenerbahçe resmi siteden duyurdu.(Buyrun)Dün Mehmet Topuz Beşiktaş ile anlaştığını duyurduktan sonra işler ne hale gelecek önümüzdeki günlerde göreceğiz.Gerçekten inanılmaz bir transfer sezonu yaşıyoruz.Mehmet Topuz için önceden ne yazdıysam o.İyi oyuncu ama büyük bir kulüpte ne yapacağı soru işareti benim için.Yine de net konuşmamak lazım.Her an herşey olabilir.Bir bakmışsınız akşama Galatasaray'a falan transfer olur.En iyisi bizim küçüklüğümüzde ki gibi devrelik oyuncu olsun.Bir hafta Fener'de bir hafta Beşiktaş'ta oynasın.Kavga da biter belki.

Rijkaard Galatasaray'da

İlk duyuran resmi site oldu.Valla tebrikler.Linkini vermek isterdim ama tabii haber böyle bomba olunca çöktü site ani ilgiden.Hiç basına sızdırmadan süper bir transfer yaptılar.Böylece üstündeki tüm yükü atmış oldu Galatasaray yönetimi.Bundan sonra takım başarısız bile olsa fatura ya Rijkaard'a ya oyunculara çıkar.Ama bence doğru bir teknik adam. Başarılı olacaklarına inanıyorum. Bir teknik adamın Barcelona'dan sonra ki durağının Galatasaray olması ise ilginç.İşte yönetim başarısı da burada yatıyor zaten.Alman ekolünün devamını sağlayacak bir antrenör Rijkaard.Biraz da kendimize dönelim.Ben daha önce Galatasaray'ın Co Adriaanse ile anlaştığını duyurmuştum.O zaman da biliyordum başka isimlerle ilgilendiklerin ama getirebileceklerini sanmıyordum.Zira Schuster ve Ramos transfer bütçesini duyar duymaz Galatasaray'ı silmişti listeden. Beni de ters köşeye yatırdı Galatasaray. Umarım bundan sonra da tüm yanılgılarım böyle Türk Futbolunun hayrına olan gelişmelerde olur.

Not:Yardımcısı Barçadan da tanıdığımız Johan Neeskens olacakmış.Şu son 24 saatte verdiğim haberlere ben bile inanamıyorum.Günler çok hareketli geçiyor.Umarım hep böyle devam eder.

İbracadabra Barcelona'da!


İbrahimoviç'i genelde hep böyle hatırlarız.Zor gollerin adamıdır. Gerçi her türlüsünü itinayla kaleye sokar ama onu İbracadabra yapan attığı inanılmaz gollerdir.Bir iddiaya göre Barça'ya transferi bitmiş.Daha tam doğrulatamadım ama inanmasam buralara taşımazdım.Bence biter bu iş.Burada bahsetmiştim zaten. Görüşlerim tabii ki değişmedi ama belitmek istediğim 1-2 nokta var.Birincisi bence İbrahimoviç dünyadaki en iyi santrfordur.Ama daha öncede belirttiğim gibi Barça'ya uyar mı emin değilim. Mutlaka gol atacaktır.Hatta düzinelercede atar.Ama Barça'nın futbol sisteminde Eto'o'nun yaptıklarını yapmayabilir. Sen Eto'o'ya ileride deli danalar gibi koş, heryere bas sonra sana top atarlarsa bitirmeye çalış dersin.Ama İbrahimoviç bunu kabul etmez. İbrahimoviç mutlaka oyunun çok içinde olduğu bir sistem isteyecktir.Uzaktan vuracak bazı topları da ezecektir.İbrahimoviç bu.Guardiola eğer sistemine uydurursa inanılmaz bir takım olabilirler.Zaten öyleler de o zaman gerçekten dünya tarihini yeniden yazan bir takım ortaya çıkabilir.

Eto'o'lu İnter tarafında da Eto'o iş yapar deyip süper bir resimle bu güzel postu bitireyim.

Guardiola Ve Eto'o









Tüm iddialara katılmadığımı belitmemle birlikte bu fotoğrafları sizlerle paylaşmak boynumun borcu...

"Kaka İmzayı Attı Bile"

Resim Marca'nın birkaç gün önceki manşeti Florentino 5 numarayı Kaka'ya ayırdı diyor.Benim başlıkta Zidane'nın az önce söylediği bir söz.Eee adam artık Madrid'te transferin belki de 1 numarası.O bilmeyecek de biz mi bilecez.Gerçi bende bundan 16 gün önce transferi duyurmuştum ama neyse:) O günde her iki taraf içinde hayırlı olacağını düşündüğümü söylemiştim zaten.Milan gelen parayla bir tane iyi santrfor bir tanede stoper alacaktır tahminim.Haa bu arada eski haberde verdiğim sayılar biraz değişti.O kadar hata olur artık.Hata bile değil, o gün öyleydi sonradan işler değişti tabii.Son rakamlar 65 milyon bonservis, Kaka'ya senelik 9 milyon diye söyleniyor.Yine dönelim Milan'a.Transferleri doğru yapmalılar.Başkan seneye 4-3-1-2 oynayacağız dedi.-Ne kadar da Akdenizli oldukları belli di mi?-Başkan taktiği verdi gerisi Leonardo'nun.Ordaki 1 Ronaldinho. Zaten sırf Ronaldinho'yu adam etsin diye gelmiş bir adamdır Leonardo.Yoksa yine içlerinden bir adam çıkarırlardı da bu Leonardo olur muydu?Sanmam.Takımda önemli Brezilayalılar var ve Leonardo bu açıdan önemli.2'nin biri ise Pato.Diğeri WANTED!Keşke Eto'o'yu kaçırmasalardı. Onu da şimdi yazcam.Şimdi hedef Adebayor gibi duruyor ama ne kadar verebilecekleri şüpheli. Wenger bırakmak istemeyecektir.Stoper işine hiç girmeyeceğim ama ben stoper olsam ne yapar eder kendimi Milan'a atmak isterdim.Kendini bi kanıtla sonra 40'a kadar yolu var.Oyna oynama farketmez(Bkz.Nesta.)Serie A'nın geleceği için biraz kendilerini toparlamaları lazım.
İşin Madrid tarafında pek yazılcak bir şey yok.Perez ve Los Galacticos hikayesi.Yine de koşmayan, mücadele etmeyen Hollandalıların yerine iyi transfer.Zaten Sneijder ve Van Der Vaart Bundesliga yolcusu gibi duruyor.Madrid transferlere devam edip Barça'yı durdurmaya çalışacaktır en nihayetinde.
.
Çok alakasız not:Skibbe için Köln ile anılıyor diye belitmiştim bir kaç post altta.Frankfurt kaptı bile.Hayırlısı olsun.

4 Haziran 2009 Perşembe

M.Topuz ve Beşiktaş

Beşiktaş bu akşamüstü Türkiye transfer piyasasının en gözde oyuncusunu renklerine bağladı. Önce kontrat bilgilerini vereyim; senelik 1,5 milyon €'dan 3+1 yıllık sözleşme, artı 5 milyon euro da bonservis bedeli olarak Kayserispor'a verilecek. Yıllık ücret anladığım kadarıyla garanti para, büyük ihtimalle başarı üzerine ekstra prim de vardır. İsmi daha çok Fenerbahçe ve Beşiktaş ile anıldı. Beşiktaş'a imza attı. Doğrusu ben Fenerbahçe'ye transferini bekliyordum. Ama Demirören'in kendisine karşı özel zaafı olduğundan Beşiktaş işi çabuk bitirdi. Geçen sene hakkında 11 milyon euro gibi paralar konuşulurken 5 milyona satılması Kayseri yönetiminin hatasıdır. Bu sene 8 milyon euro'luk ne verdi Topuz? Galliani bile oyuncunun değerini kaybedebileceğini biliyor. Beşiktaş için baktığınız zaman ise çok önemli bir transfer. Sadece isim olarak bile. Çünkü bir de rakiplerin elinden alınmış bir oyuncu. Beşiktaş'ın en eksik mevkisi belki de sağ kanat. En azından taraftarlar Serdar Özkan'a artık katlanmak zorunda kalmayacak. Ama Mehmet Topuz doğru isim mi? Orası tartışılır. Bence Beşiktaş'ın havasına uymaz gibi geliyor. Oyun tarzı olarak Tello'ya benzese de Tello'dan çok daha bireysel oynayan, takımını sırtında taşımaya çalışan bir tip Mehmet Topuz. İşte bu noktada Beşiktaş'a adapte olabilirse, futbol stilini değiştirebilirse başarılı olur. Burada Mustafa Denizli'ye çok fazla iş düşüyor. Umarım başarılı olur da bize ve tüm futbolseverlere iyi bir Beşiktaş ve Mehmet Topuz izletirler. En azından Şampiyonlar Ligi'nde başarı için bu şart.