Süper Lig etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Süper Lig etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

11 Haziran 2009 Perşembe

Bilica Ve İddialar


Belki duydunuz belki de şimdi duyacaksınız ama bu söylentiler bu yaz başınızı çok ağrıtacak. Daha önce ortaya atılan Guardiola meselesine benzer bir olay. Ama Guardiola meselesinde iddialar tamamen asılsız olduğundan değinmenin bile yersiz olacağını düşünmüştüm. Bu olaylar öyle değil. Kısaca şöyle:

Parana, Gremio’yu 1-0 mağlup edip ikinci lige gönderiyor. Gremio gibi köklü bir kulüp için hazin bir durum. O yıl, 100. kuruluş yıldönümünü henüz kutlayan bir takım için yaşanabilecek en büyük trajedi bu olsa gerek. Ama facia, keşke bununla sınırlı kalsaydı.

Gremio kulübüne ait iki katlı takım otobüsünde cereyan ediyor bu olay. Otobüs süper lüks bir otobüs. Alt katı eğlenceye ayrılmış, oyun masaları, bir bar, ses sistemi ve televizyon. Üst kat ise dinlenceye. Oyuncuların dinlenip şekerleme yapabilecekleri bir yer olarak tasarlanmış. Fakat Gremio’lu iki oyuncu, otobüste bulunan bu niteliklerin sağladığı rahatlığı farklı şekilde değerlendirmek istemiş.

O zamanki Başkan Yardımcısı Helio Dourado, Parana’ya 1-0 kaybedilen maç sonrasında takım otobüsünün alt katında kendisini şoke eden bir manzarayla karşılaşıyor.Otobüsün en arka koltuğunda, ki 36 numaralı koltuk bu oluyor, iki futbolcu çırılçıplaktır. Yüksek sesle gülüşmekte ve “gereğinden fazla” görünmektedirler. Olay iyice budaklanır. Tüm Brezilya, başta Gremio camiası bu olayla çalkalanmaya başlamıştır. Söylentiler ayyuka çıkar, ve olay artık “Poltrona 36″ yani 36 Nolu Koltuk olayı olarak adlandırılmaya başlanır.

Bugün hâlâ poltrona 36 dendiğinde Brezilya’da akla gelen ilk şey Gremio’nun süper lüks takım otobüsü, ve elbette o otobüste Parana maçı sonrası yaşananlardır.Hatta, Gremio’nun ezelî rakibi Internacional yeni bir takım otobüsü aldığında bu otobüste 36 numaralı koltuk yoktur. Olayın kahramanı iki oyuncu da takımdan uzaklaştırılır. Biri futbolu bırakır, diğeri ise Avrupa’ya doğru yelken açar.

Bu homoseksüel ilişkiyi yaşadığı iddia edilen iki oyuncunun bir de ortak noktası var. Her ikisi de Türkiye'de top koşturma şansına erişen bu oyunculardan biri, Galatasaray'ın efsane kadrosunda arka direk golcüsü olarak nam salan sağ bek Carlos Alberto Oliveira Capone'den başkası değildi. Diğeri ise bugün hâlâ ülkemizde top koşturan, oynadığı futbolla taraflı tarafsız herkesin beğenisini kazanıp, Sivasspor'dan Fenerbahçe'ye transfer olan Fabio Bilica.

Bu olaylardan sonra uzunca bir süre rakip taraftarlar dalga geçer Gremio ile. Hatta Gaymio diye yeni takım logosu bile hazırlarlar.
Benim görüşüm tabii ki kişinin her türlü tercihinde özgür olmasından yana. Gerisi sizin ve diğer herkesin yorumlarına kalmış.

Olay yazısı Cezasahasi.net'ten alıntıdır.

9 Haziran 2009 Salı

Fink Resmen Beşiktaş'ta

Beşiktaş resmen açıkladı. Zaten ocak ayından beridir belliydi. Cisse'den boşalan alana bedavaya alınan bir oyuncu. Bence Cisse'den iyi değil. Senelik de 1.2 milyon alacakmış.Fink ile ayrıntılı birşeyler yazmayacağım. Zaten zaman gösterecektir ama sıradan bir alman takımının vasatın biraz üstü bir oyuncusunu sırf bedava diye almak doğru mudur? Hem de Şampiyonlar Ligi'nde oynayacağını bile bile. Şampiyonlar Ligi ayarında bir futbolcu olmadığını iddia ediyorum. Bakalım zaman kimi haklı gösterecek.

6 Haziran 2009 Cumartesi

Daldan Dala Vol.2


-Beşiktaş ile Ankaraspor Aydın Karabulut-Erhan Güven takası konusunda anlaştılar.Aydın futbola kendini verebilirse Ankaraspor karlı çıkacaktır.
-Rıza Çalımbay Eskişehirspor ile olan sözleşmesini 3 yıl daha uzattı.Öncesinde Abdullah Avcı da uzatmıştı.Valla bunlar alışık olmadığımız hareketler.İnsan arka arkaya gelince ne diyeceğini şaşırıyor.Öncelikle teşekkürler...
-Juventus, Ferrara ile devam kararı aldı.Belki yarın daha ayrıntılı bir yazı yazabilirim.
-Mustafa Denizli'nin sözleşmesini uzatacağını zaten söylemiştim. Aynen öyle oldu.İş resmi olarak da bitti.Haber vereyim dedim.
-Cisse'lerin Beşiktaşlı olanı Nice ile anlaşmak üzere, Sunderland'li olanı ise İngiltere'de kalmak istediğini söyledi ama takım henüz tam belli değil.Tottenham diyorlar.
-De Sanctis Napoli'nin yollarında.Her iki taraf için çok faydalı olacağını söyleyebilirim.
-Topuz transferi ile de son 1-2 bir şey yazayım.İşler tamamen karıştı.Demirören çok ağır laflar da etti. İş iyice Türkiye için kara lekeye dönmeye başladı.Topuz seneye bu ikiliden hangisine gitmezse o takım daha karlı çıkar.Beşiktaş zararlı çıkan olacak gibi gözüküyor.Her açıdan.

5 Haziran 2009 Cuma

Buyur Burdan Yak:Mehmet Topuz'un Bonservisi Fenerbahçe'de!


Az önce Fenerbahçe resmi siteden duyurdu.(Buyrun)Dün Mehmet Topuz Beşiktaş ile anlaştığını duyurduktan sonra işler ne hale gelecek önümüzdeki günlerde göreceğiz.Gerçekten inanılmaz bir transfer sezonu yaşıyoruz.Mehmet Topuz için önceden ne yazdıysam o.İyi oyuncu ama büyük bir kulüpte ne yapacağı soru işareti benim için.Yine de net konuşmamak lazım.Her an herşey olabilir.Bir bakmışsınız akşama Galatasaray'a falan transfer olur.En iyisi bizim küçüklüğümüzde ki gibi devrelik oyuncu olsun.Bir hafta Fener'de bir hafta Beşiktaş'ta oynasın.Kavga da biter belki.

Rijkaard Galatasaray'da

İlk duyuran resmi site oldu.Valla tebrikler.Linkini vermek isterdim ama tabii haber böyle bomba olunca çöktü site ani ilgiden.Hiç basına sızdırmadan süper bir transfer yaptılar.Böylece üstündeki tüm yükü atmış oldu Galatasaray yönetimi.Bundan sonra takım başarısız bile olsa fatura ya Rijkaard'a ya oyunculara çıkar.Ama bence doğru bir teknik adam. Başarılı olacaklarına inanıyorum. Bir teknik adamın Barcelona'dan sonra ki durağının Galatasaray olması ise ilginç.İşte yönetim başarısı da burada yatıyor zaten.Alman ekolünün devamını sağlayacak bir antrenör Rijkaard.Biraz da kendimize dönelim.Ben daha önce Galatasaray'ın Co Adriaanse ile anlaştığını duyurmuştum.O zaman da biliyordum başka isimlerle ilgilendiklerin ama getirebileceklerini sanmıyordum.Zira Schuster ve Ramos transfer bütçesini duyar duymaz Galatasaray'ı silmişti listeden. Beni de ters köşeye yatırdı Galatasaray. Umarım bundan sonra da tüm yanılgılarım böyle Türk Futbolunun hayrına olan gelişmelerde olur.

Not:Yardımcısı Barçadan da tanıdığımız Johan Neeskens olacakmış.Şu son 24 saatte verdiğim haberlere ben bile inanamıyorum.Günler çok hareketli geçiyor.Umarım hep böyle devam eder.

4 Haziran 2009 Perşembe

M.Topuz ve Beşiktaş

Beşiktaş bu akşamüstü Türkiye transfer piyasasının en gözde oyuncusunu renklerine bağladı. Önce kontrat bilgilerini vereyim; senelik 1,5 milyon €'dan 3+1 yıllık sözleşme, artı 5 milyon euro da bonservis bedeli olarak Kayserispor'a verilecek. Yıllık ücret anladığım kadarıyla garanti para, büyük ihtimalle başarı üzerine ekstra prim de vardır. İsmi daha çok Fenerbahçe ve Beşiktaş ile anıldı. Beşiktaş'a imza attı. Doğrusu ben Fenerbahçe'ye transferini bekliyordum. Ama Demirören'in kendisine karşı özel zaafı olduğundan Beşiktaş işi çabuk bitirdi. Geçen sene hakkında 11 milyon euro gibi paralar konuşulurken 5 milyona satılması Kayseri yönetiminin hatasıdır. Bu sene 8 milyon euro'luk ne verdi Topuz? Galliani bile oyuncunun değerini kaybedebileceğini biliyor. Beşiktaş için baktığınız zaman ise çok önemli bir transfer. Sadece isim olarak bile. Çünkü bir de rakiplerin elinden alınmış bir oyuncu. Beşiktaş'ın en eksik mevkisi belki de sağ kanat. En azından taraftarlar Serdar Özkan'a artık katlanmak zorunda kalmayacak. Ama Mehmet Topuz doğru isim mi? Orası tartışılır. Bence Beşiktaş'ın havasına uymaz gibi geliyor. Oyun tarzı olarak Tello'ya benzese de Tello'dan çok daha bireysel oynayan, takımını sırtında taşımaya çalışan bir tip Mehmet Topuz. İşte bu noktada Beşiktaş'a adapte olabilirse, futbol stilini değiştirebilirse başarılı olur. Burada Mustafa Denizli'ye çok fazla iş düşüyor. Umarım başarılı olur da bize ve tüm futbolseverlere iyi bir Beşiktaş ve Mehmet Topuz izletirler. En azından Şampiyonlar Ligi'nde başarı için bu şart.

2 Haziran 2009 Salı

Beleşistan!



Sizce bu resimdekilerin ortak özelliği nedir?Hemen söyleyeyim: Sözleşmelerinin sona ermiş olması.Tüm Avrupa'yı taramama rağmen bizim ligimizdeki kadar sözleşmesi biten değerli oyuncular barındıran bir lig yok.Tabii kaliteliden kastım lig için olan önemi. Mesela Volkan-Kameni ikilisi.İspanya'da Kameni'nin de sözleşmesi bitiyor.Kameni Volkan'dan daha iyi bir kaleci olabilir. Ama Kameni İspanya'nın en iyi kalecileri sıralamasında ilk beşe girmez.Volkan ise hem milli takımımızın hem de ligimizin en değerli takımlarından Fenerbahçe'nin kalecisi.O yüzden Volkan daha değerli bir kaleci en azından bizim ligimiz açısından.
Bizim ligimizde birçok önemli takımda ciddi süreler oynayan oyuncuların sözleşmesinin yenilenmesi için son güne dek bekleniyor.Avrupa'nın büyük liglerinde 1-2 istisna dışında sözleşmesi biten oyuncular hep ya yaşlı ya da pek oynamayan oyuncular.Orada her takım değerli oyuncularının sözleşmesini bitimine 1-2 yıl kala yeniliyor.Baktı yenilemeye yanaşmıyor, satıyor.Van der Vaart bunun en önemli örneği.Ülkemizde bu sorunun başlıca muzdaribi Fenerbahçe.Yıllardır bu sorunla karşılaşıyorlar. Ama nedense Aziz Yıldırım bu konuda kendini hatalı görmüyor.Bu yüzden bu sorun devam edecek gibi duruyor.Aziz Yıldırım bizimle çalışmak istemeyeni tutmayız diyor.Belki haklı ama satma yöntemini hiç düşünmüyor.Zaten bizim ülkemizde oyuncu satma konusunda çok sıkıntı var.Bir türlü yerleşmedi gitti bu alışkanlık.7,5 milyon euro bonservisine verilen Lugano bedavaya gidiyor.Yazık değil mi bu paraya?Uzat sözleşmesini sat bonservisiyle.Belki 5'e satarsın ama satarsın.
Yaptığım takıma gelince bence gayet hoş bir takım oldu.Bir de yanlarına;

Senecky
Aydın Toscalı
Bekir İrtegün 
Elyasa Süme
Emre Aşık
Sedat Bayrak
İbrahim Üzülmez
Hüseyin Cimşir
Mustafa Sarp
Zurita
Mehmet Nas
Ali Tandoğan
Jaba
Mehmet Yılmaz

gibi yine sıfır bonservisli adamlar alınırsa Süper Lig için son derece yeterli bir kadro oluşur.Şu yaptığım 25 kişilik kadronun Transfermarkt'e göre değeri 62,9 milyon euro.Yani 3 büyük takımın kadrosundan sonra en pahalı 4. kadro.İşte ligimiz böyle beleş adamlar barındırıyor.Bir gün biri toplayacak bonservissiz adamları şampiyonluğa oynayacak.O zamana kadar da bu böyle sürüp gidecek.


Daum ve Co Adriaanse

Fenerbahçe hiç riske girmedi Daum'u geri getirdi.Bence en doğrusunu yaptı.Tanıtmama gerek yok herhalde.Burada tek tartışılacak nokta Almanya'da 2 milyon alan adama 3.5 milyon verme işi.Eee Aragones'e sen o parayı verirsen herkes ister artık.Aragones deyince aklıma geldi.Aragones'te tamemen ayrıldı.3 milyonu cebe koyarak tabii.Aragones 1 sezon için 6.5 milyon euro almış oldu.Ne diyelim hayırlı olsun.Ülkemin parası heba oldu ama Allahtan Nihat Villareal'de karşılığını alıyor:)
Diğer haber Galatasaray'dan.Daum haberini benden önce veren 1-2 kişi oldu ama bu haberi blog aleminde (kesin bir şekilde) veren ilk benim.Bu da küçük bir gereksiz övgü olarak bulunsun bir kenarda.Neyse Galatsaray'a da Co Adriaanse geldi.5 milyon gibi bir para ortaya atıldı ama kesin yalandır.Ya da 2 senelik falandır.61 yaşında Salzburg'dan geliyor Co Adriaanse.Çok farklı takımlarda çalışmış olsa da onun asıl yer edindiği takımlar Ajax alt yapısı ve Az Alkmaar. Oralarda önemli işler yaptı ama hep başrolü gençlerle birlikte oynayan bir hoca Adriaanse.İlk bakışta bu yüzden onun şansı biraz az.Çünkü sabır isteyebilir.Herkes bizim 'futbol kültürümüz'e çabuk alışamaz.Burada hemen sonuç istendiğinden bocalayabilir.Birde tabii 2Adnan onu rahat bırakacak mı o var.Umarım her iki transferde Türk Futbolu'na hayırlı olur.Bir de İbrahim Dağaşan transferi var ama o bu haberlerden sonra olsa olsa teferruat olur.

1 Haziran 2009 Pazartesi

Daldan Dala

-Dün de belittiğim gibi Ancelotti Chelsea'ye gitti.Chelsea'de resmen açıkladı.

-R.Madrid'de Perez koltuğa oturdu.Pellegrini T.D, Zidane sportif diğrektör olacak.

-F.Bahçe'de Bilica, Trabzonspor'da Zafer Yelen ve Ferhat Öztorun sezonun ilk transferleri.

-Udinese'li Domizzi ve Quagriarella Napoli'ye transfer oldu.

31 Mayıs 2009 Pazar

28 Mayıs 2009 Perşembe

Türk Skor Basını



Bugün Türkiye'deki en "büyük" üç spor gazetesinin manşetleri bunlar.Transfer Ettikleri;

Fenerbahçe;
Rijkaard
Scolari
Ronaldinho
Baptista
Schevchenko
Kanoute
Vieira

Galatasaray;
Bernd Schuster
Daum
Laudrup
Houllier
Le Guen
Giovinco
Martins
Van Nistelrooy

Beşiktaş;
Carvalho
Tuncay
Gudjohnsen

Trabzonspor;
Şenol Güneş
Aykut Kocaman
Nobre

Hiçbir transfer iki gazetede birden yazmıyor.Özellikle Giovinco ve Carvalho transferlerine bayıldım.Şampiyonlar Ligi finalini ise Fotomaç ve Fanatik lütfedip bir köşeye sıkıştırmış.Fotospor ise yer verme gereği duymamış.İşte bizim muhteşem basınımız.

27 Mayıs 2009 Çarşamba

Mario Gomez, Quaresma ve Diğerleri

Bunlar zaten uzun süredir piyasada dolaşan haberlerdi fakat artık kesinleşti.Habersiz kalmayın.
-Mario Gomez 30 milyon € bedelle Münih'e gitti.Almanyada da transfer rekoru kırmış oldu.Eski rekor Ribery'e ait 25 milyon €.Bayern'de Tymoschuk ve Olic'ten sonra bir bomba daha patlattı.
-Quaresma işi bitti.İnter sene başında 25 milyon verdiği adamı 10 milyona Genoa'ya sattı.Burdan Moratti'ye selam ederim.
-Wolfsburg dağılıyor.Zaccardo, Simunic ve Dzeko gidici.Devamını yakında yazıcam.
-Martin Jol Ajax'ta.
-Son haberler bizden.Bilica seneye Fener'de, Lincoln için de Schalke ile tamamen anlaşıldı.

Bir postta 8 transfer haberi birden verince kendimi Fotomaç gibi hissettim.Ama hepsi %100 olduğu için de rahatım.Bu transfer sezonu gerçekten çok sıkı geçecek.

21 Mayıs 2009 Perşembe

Kim Bunlar?

  ManU Şampiyon


Barça Şampiyon


 Peki burda kim şampiyon?Kim bu adamlar?