Fenerbahçe etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Fenerbahçe etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

11 Haziran 2009 Perşembe

Bilica Ve İddialar


Belki duydunuz belki de şimdi duyacaksınız ama bu söylentiler bu yaz başınızı çok ağrıtacak. Daha önce ortaya atılan Guardiola meselesine benzer bir olay. Ama Guardiola meselesinde iddialar tamamen asılsız olduğundan değinmenin bile yersiz olacağını düşünmüştüm. Bu olaylar öyle değil. Kısaca şöyle:

Parana, Gremio’yu 1-0 mağlup edip ikinci lige gönderiyor. Gremio gibi köklü bir kulüp için hazin bir durum. O yıl, 100. kuruluş yıldönümünü henüz kutlayan bir takım için yaşanabilecek en büyük trajedi bu olsa gerek. Ama facia, keşke bununla sınırlı kalsaydı.

Gremio kulübüne ait iki katlı takım otobüsünde cereyan ediyor bu olay. Otobüs süper lüks bir otobüs. Alt katı eğlenceye ayrılmış, oyun masaları, bir bar, ses sistemi ve televizyon. Üst kat ise dinlenceye. Oyuncuların dinlenip şekerleme yapabilecekleri bir yer olarak tasarlanmış. Fakat Gremio’lu iki oyuncu, otobüste bulunan bu niteliklerin sağladığı rahatlığı farklı şekilde değerlendirmek istemiş.

O zamanki Başkan Yardımcısı Helio Dourado, Parana’ya 1-0 kaybedilen maç sonrasında takım otobüsünün alt katında kendisini şoke eden bir manzarayla karşılaşıyor.Otobüsün en arka koltuğunda, ki 36 numaralı koltuk bu oluyor, iki futbolcu çırılçıplaktır. Yüksek sesle gülüşmekte ve “gereğinden fazla” görünmektedirler. Olay iyice budaklanır. Tüm Brezilya, başta Gremio camiası bu olayla çalkalanmaya başlamıştır. Söylentiler ayyuka çıkar, ve olay artık “Poltrona 36″ yani 36 Nolu Koltuk olayı olarak adlandırılmaya başlanır.

Bugün hâlâ poltrona 36 dendiğinde Brezilya’da akla gelen ilk şey Gremio’nun süper lüks takım otobüsü, ve elbette o otobüste Parana maçı sonrası yaşananlardır.Hatta, Gremio’nun ezelî rakibi Internacional yeni bir takım otobüsü aldığında bu otobüste 36 numaralı koltuk yoktur. Olayın kahramanı iki oyuncu da takımdan uzaklaştırılır. Biri futbolu bırakır, diğeri ise Avrupa’ya doğru yelken açar.

Bu homoseksüel ilişkiyi yaşadığı iddia edilen iki oyuncunun bir de ortak noktası var. Her ikisi de Türkiye'de top koşturma şansına erişen bu oyunculardan biri, Galatasaray'ın efsane kadrosunda arka direk golcüsü olarak nam salan sağ bek Carlos Alberto Oliveira Capone'den başkası değildi. Diğeri ise bugün hâlâ ülkemizde top koşturan, oynadığı futbolla taraflı tarafsız herkesin beğenisini kazanıp, Sivasspor'dan Fenerbahçe'ye transfer olan Fabio Bilica.

Bu olaylardan sonra uzunca bir süre rakip taraftarlar dalga geçer Gremio ile. Hatta Gaymio diye yeni takım logosu bile hazırlarlar.
Benim görüşüm tabii ki kişinin her türlü tercihinde özgür olmasından yana. Gerisi sizin ve diğer herkesin yorumlarına kalmış.

Olay yazısı Cezasahasi.net'ten alıntıdır.

6 Haziran 2009 Cumartesi

Daldan Dala Vol.2


-Beşiktaş ile Ankaraspor Aydın Karabulut-Erhan Güven takası konusunda anlaştılar.Aydın futbola kendini verebilirse Ankaraspor karlı çıkacaktır.
-Rıza Çalımbay Eskişehirspor ile olan sözleşmesini 3 yıl daha uzattı.Öncesinde Abdullah Avcı da uzatmıştı.Valla bunlar alışık olmadığımız hareketler.İnsan arka arkaya gelince ne diyeceğini şaşırıyor.Öncelikle teşekkürler...
-Juventus, Ferrara ile devam kararı aldı.Belki yarın daha ayrıntılı bir yazı yazabilirim.
-Mustafa Denizli'nin sözleşmesini uzatacağını zaten söylemiştim. Aynen öyle oldu.İş resmi olarak da bitti.Haber vereyim dedim.
-Cisse'lerin Beşiktaşlı olanı Nice ile anlaşmak üzere, Sunderland'li olanı ise İngiltere'de kalmak istediğini söyledi ama takım henüz tam belli değil.Tottenham diyorlar.
-De Sanctis Napoli'nin yollarında.Her iki taraf için çok faydalı olacağını söyleyebilirim.
-Topuz transferi ile de son 1-2 bir şey yazayım.İşler tamamen karıştı.Demirören çok ağır laflar da etti. İş iyice Türkiye için kara lekeye dönmeye başladı.Topuz seneye bu ikiliden hangisine gitmezse o takım daha karlı çıkar.Beşiktaş zararlı çıkan olacak gibi gözüküyor.Her açıdan.

5 Haziran 2009 Cuma

Buyur Burdan Yak:Mehmet Topuz'un Bonservisi Fenerbahçe'de!


Az önce Fenerbahçe resmi siteden duyurdu.(Buyrun)Dün Mehmet Topuz Beşiktaş ile anlaştığını duyurduktan sonra işler ne hale gelecek önümüzdeki günlerde göreceğiz.Gerçekten inanılmaz bir transfer sezonu yaşıyoruz.Mehmet Topuz için önceden ne yazdıysam o.İyi oyuncu ama büyük bir kulüpte ne yapacağı soru işareti benim için.Yine de net konuşmamak lazım.Her an herşey olabilir.Bir bakmışsınız akşama Galatasaray'a falan transfer olur.En iyisi bizim küçüklüğümüzde ki gibi devrelik oyuncu olsun.Bir hafta Fener'de bir hafta Beşiktaş'ta oynasın.Kavga da biter belki.

2 Haziran 2009 Salı

Juan Figer Ve Gerçekler


Juan Figer hakkında durmadan atılıp tutuluyor, bilip bilmeden konuşuluyor.Hatta Türkiye'de en iyi olarak gösterilen blogda bile Aragones'in menejeri olduğu hakkında kesin bir ifade gördüm.
Bununla birlikte Juan Figer'in sadece Türkiye'ye çalıştığı da ülkemizde doğru sanılan çok önemli bir yanlış.Juan Figer dünyanın en iyi 10 menejerlik şirketinden birinin iki ortağından biri. Ortağı olan Wagner Ribeiro'nun şu ana kadar yaptığı en önemli transfer Robinho'nun önce Real Madrid'e sonra M.City'e olan transferi.Juan Figer ise Figo'yu Barça'dan Madrid'e, Baptista'yı Sevilla'dan önce Madrid'e sonra Roma'ya transfer eden adamın ta kendisi.Yani aslında F.Bahçe'den çok Madrid'den para kopardığını tahmin edebiliriz.Aragones ve Guiza işinde parmağı olduğunu da biliyoruz. Ama bu parmak, para koparmaktan önce F.Bahçe'nin ricasıyla Figer'in Fenerbahçe'ye yardımından başka bir şey değil. Haa para almıştır. Belki de Fenerbahçe'ye ciddi maddi zarar vermiştir. Ama bu Figer'in zoruyla olmadı ya? Burada suçlu aranacaksa Figer akla en son gelmesi gerekendir.Bir dönem Figer'e benzer Haim Fresco vardı Galatasaray cephesinde. İkiside biraz da medyanın gazıyla şeytan muamelesi gördü. Aslında bu durumlarda hiç yeni fikir üretmeyen kendini 1-2 menejere teslim eden yönetimleri sorgulamalı. Siz menejer olsanız size "Bana hemen bir oyuncu bul" diyen birine "Ben sana daha önce oyuncu getirdim. Şimde getirmesem daha iyi olur" mu dersiniz yoksa işiniz olanı yapıp gerekeni mi yaparsınız?Tercih sizin.

Figer'in menejerliğini yaptığı başlıca oyuncular:
Robinho(M.City)
Baptista(Roma)
Senna(Villareal)
Alex Silva(Hamburg)
İlsinho(Shakhtar)
Hulk(Porto)
Ze Roberto(B.Münih)
Alex(Fenerbahçe)
Lugano(Fenerbahçe)
Fabio Aurelio(Liverpool)
Mert Nobre(Beşiktaş)
Edu(Valencia)
Lulinha(Corinthians)
Kleberson(Flamengo)

Daum ve Co Adriaanse

Fenerbahçe hiç riske girmedi Daum'u geri getirdi.Bence en doğrusunu yaptı.Tanıtmama gerek yok herhalde.Burada tek tartışılacak nokta Almanya'da 2 milyon alan adama 3.5 milyon verme işi.Eee Aragones'e sen o parayı verirsen herkes ister artık.Aragones deyince aklıma geldi.Aragones'te tamemen ayrıldı.3 milyonu cebe koyarak tabii.Aragones 1 sezon için 6.5 milyon euro almış oldu.Ne diyelim hayırlı olsun.Ülkemin parası heba oldu ama Allahtan Nihat Villareal'de karşılığını alıyor:)
Diğer haber Galatasaray'dan.Daum haberini benden önce veren 1-2 kişi oldu ama bu haberi blog aleminde (kesin bir şekilde) veren ilk benim.Bu da küçük bir gereksiz övgü olarak bulunsun bir kenarda.Neyse Galatsaray'a da Co Adriaanse geldi.5 milyon gibi bir para ortaya atıldı ama kesin yalandır.Ya da 2 senelik falandır.61 yaşında Salzburg'dan geliyor Co Adriaanse.Çok farklı takımlarda çalışmış olsa da onun asıl yer edindiği takımlar Ajax alt yapısı ve Az Alkmaar. Oralarda önemli işler yaptı ama hep başrolü gençlerle birlikte oynayan bir hoca Adriaanse.İlk bakışta bu yüzden onun şansı biraz az.Çünkü sabır isteyebilir.Herkes bizim 'futbol kültürümüz'e çabuk alışamaz.Burada hemen sonuç istendiğinden bocalayabilir.Birde tabii 2Adnan onu rahat bırakacak mı o var.Umarım her iki transferde Türk Futbolu'na hayırlı olur.Bir de İbrahim Dağaşan transferi var ama o bu haberlerden sonra olsa olsa teferruat olur.

1 Haziran 2009 Pazartesi

Daldan Dala

-Dün de belittiğim gibi Ancelotti Chelsea'ye gitti.Chelsea'de resmen açıkladı.

-R.Madrid'de Perez koltuğa oturdu.Pellegrini T.D, Zidane sportif diğrektör olacak.

-F.Bahçe'de Bilica, Trabzonspor'da Zafer Yelen ve Ferhat Öztorun sezonun ilk transferleri.

-Udinese'li Domizzi ve Quagriarella Napoli'ye transfer oldu.

28 Mayıs 2009 Perşembe

Türk Skor Basını



Bugün Türkiye'deki en "büyük" üç spor gazetesinin manşetleri bunlar.Transfer Ettikleri;

Fenerbahçe;
Rijkaard
Scolari
Ronaldinho
Baptista
Schevchenko
Kanoute
Vieira

Galatasaray;
Bernd Schuster
Daum
Laudrup
Houllier
Le Guen
Giovinco
Martins
Van Nistelrooy

Beşiktaş;
Carvalho
Tuncay
Gudjohnsen

Trabzonspor;
Şenol Güneş
Aykut Kocaman
Nobre

Hiçbir transfer iki gazetede birden yazmıyor.Özellikle Giovinco ve Carvalho transferlerine bayıldım.Şampiyonlar Ligi finalini ise Fotomaç ve Fanatik lütfedip bir köşeye sıkıştırmış.Fotospor ise yer verme gereği duymamış.İşte bizim muhteşem basınımız.

27 Mayıs 2009 Çarşamba

Mario Gomez, Quaresma ve Diğerleri

Bunlar zaten uzun süredir piyasada dolaşan haberlerdi fakat artık kesinleşti.Habersiz kalmayın.
-Mario Gomez 30 milyon € bedelle Münih'e gitti.Almanyada da transfer rekoru kırmış oldu.Eski rekor Ribery'e ait 25 milyon €.Bayern'de Tymoschuk ve Olic'ten sonra bir bomba daha patlattı.
-Quaresma işi bitti.İnter sene başında 25 milyon verdiği adamı 10 milyona Genoa'ya sattı.Burdan Moratti'ye selam ederim.
-Wolfsburg dağılıyor.Zaccardo, Simunic ve Dzeko gidici.Devamını yakında yazıcam.
-Martin Jol Ajax'ta.
-Son haberler bizden.Bilica seneye Fener'de, Lincoln için de Schalke ile tamamen anlaşıldı.

Bir postta 8 transfer haberi birden verince kendimi Fotomaç gibi hissettim.Ama hepsi %100 olduğu için de rahatım.Bu transfer sezonu gerçekten çok sıkı geçecek.